Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Martina & Bas Koggel-Priekaar - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Martina & Bas Koggel-Priekaar - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: Martina en Bas

Blijf op de hoogte en volg Martina & Bas

22 Januari 2013 | Fiji, Nadi

We zijn inmiddels 2,5 dag in Fiji en heerlijk relaxed. Zondagochtend rond 11.15h zagen we om ons heen de vele eilanden die Fiji kent vanuit het vliegtuigraampje en om half 12 stonden we aan de grond. De paspoortcontrole duurde behoorlijk lang, want als er 2 volle vliegtuigen geland zijn dan moet je niet denken dat ze meer dan 2 hokjes openen om stempels te zetten... Nou ja, ze noemen het hier "Fiji-Time".

Goed, om half 1 stonden we aan de andere kant. We probeerden gelijk een taxi te regelen want de hitte kwam ons tegemoet en we wilden maar 1 ding, joggingpak uit en zwemkleding aan. Bij de taxi standplaatst wisten ze ons echter te vertellen dat ons resort een shuttle bus heeft, dus toen op zoek naar de shuttle. Die bleek inderdaad op ons te wachten. Heel relaxed allemaal!

Om kwart voor 1 ingecheckt in onze beachfront hut, zwemkleding aan en bij de bar/pizza tent even wat eten voordat we ons onder de parasol nestelen. We moeten onderweg (de hele 75m lang) nog wel uitkijken dat we geen kokosnoot op ons hoofd krijgen, wat vanwege de harde wind willen deze er nog wel eens uitvallen. Als dat de enige zorgen die we de komende dagen hebben....

Na een uurtje of 3 gelegen te hebben verplaats ik me maar eens naar de hangmat en vervolgens naar de bar voor een cocktail. Deze hakt er behoorlijk in dus we eten daarna snel wat en gaan slapen (we waren immers ook al om 4 uur opgestaan vanochtend).

We besluiten eens geen wekker te zetten en worden om half 8 de volgende ochtend wakker. De dagindeling is vrij eenvoudig, we ontbijten, gaan onder de parasol liggen, krijgen honger en gaan lunchen, gaan weer terug onder de parasol/hangmat, krijgen dorst en gaan naar de bar voor een cocktail, eten daarna een Japanse Tepanyaki (hebben we 's ochtends al bestelt en hield in dat we een soort van prive kok hebben die voor ons de bestelde vis, garnalen en groenten klaarmaakt), drinken aan de bar nog wat en gaan slapen.

Vanochtend bijna hetzelfde ritueel. Na het ontbijt opnieuw de Japanse Tepanyaki voor vanavond geregeld met een kleine wijziging in het menu (we zijn vanavond waarschijnlijk overigens wel met wat meer mensen aan de gedekte te tafel te zien, maar das ook wel weer eens leuk), gaan even onder de parasol liggen en nemen dan rond 11 uur een boot het water (en rif) op voor een snorkel trip. Wederom zijn wij de enigen (kinderen zijn weer naar school dus hoofdseizoen is voorbij en we zitten in het hurricane seizoen) dus we hebben alle tijd. Het snorkelen is erg leuk, zeker omdat we dat nu eens echt samen kunnen doen (en niet ik snorkelen en Bas duiken). We zien voornamelijk heel erg veel paarse zeesterren. Koraal is hier wel anders dan op de Great Barrier Reef, maar alsnog heel mooi!

Rond half 1 zijn we terug en gaan we snel even douchen en lunchen.
Daarna uiteraard terug onder de parasol met een tijdschrift. We zijn een uurtje geleden maar weer eens begonnen met internetten. Kijken of de vluchten van morgen nog staan en er geen tijden zijn gewijzigd, nog wat taxi opties bekeken etc. Uiteraard doen we dit nu wel onder het genot van een cocktail ;)

Vanavond na de Tepanyaki begint het inpakken van de tas dan weer helemaal opnieuw. Morgen om 7:30 vertrekken we naar het vliegveld voor de monstervlucht van 42 uur naar Sao Paolo in Brazilie. Omdat deze in een hele andere tijdzone zitten winnen we van deze 42 uur wel zo'n 17 terug waardoor we uiteindelijk maar een dag 'verliezen', maar dat doet er niet aan af dat we helemaal gaar zullen zijn als we na 3x opstijgen en landen eindelijk zullen aankomen...

Hoe we ons dan voelen volgt in ons Brazilie verslag!

Liefs!

Martina & Bas

ps: de aap vind het hier ook heel relaxed

• 22 Januari 2013 - 09:14

Lydia:

Fiji is fijn! Maar een beetje uitrusten mag dan ook wel met zo'n reis voor de boeg: fijne reis dus!
    Tot in Zuid Amerika!

• 22 Januari 2013 - 09:40

Lucia Martina:

een luxe "bibione" situatie zo te lezen. tjonge nu al naar Z. Amerika ,wat vliegt te tijd. het gaat nu wel erg hard. Wel heel fijn regelmatig iets te horen.
    Fij ,alleen de naam al roept prachtige beelden op.
    We hopen op een goede vlucht. Jullie zijn inmiddels zo"doorgewinterd'dat dit er ook wel bij kan.
    liefs,baci,mama

• 22 Januari 2013 - 09:51

Papa:

Ik dacht dat het een low budget reis was die jullie maken, maar hier druipt de luxe vanaf
    lijkt me wel wat.
    Veel plezier in de volgende etappe.

papa