De voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Martina & Bas Koggel-Priekaar - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Martina & Bas Koggel-Priekaar - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Martina & Bas

Blijf op de hoogte en volg Martina & Bas

29 Maart 2012 | Nederland, Utrecht

Inmiddels begint onze wereld / huwelijksreis steeds meer vorm te krijgen. Het eerste deel is dan ook al geboekt. Onze planning ziet er nu als volgt uit:

Afrika

5 Septermber 2012: Vertrek naar Nairobi - Kenia. Op 09 september beginnen we hier met ons Afrika avontuur. Gedurende een 55 dagen lange overland tour zullen we door 9 verschillende landen reizen.

- Kenia
- Botswana
- Zimbabwe
- Namibië
- Zuid Afrika

Rond 3 november komen we aan in Kaapstad - Zuid Afrika. Vanaf hier reizen we vervolgens zelf in een dag of 10 naar Johannesburg.

Australië en New Zealand

Vanaf Johannesburg vliegen we naar het 2e continent van onze reis: Australië. Voor Martina betekend dit dat ze na 6 jaar eindelijk terug is in haar geliefde Sydney. Vanaf Sydney reizen we na een korte stop meteen door naar Cairns. Hier staat voor ons een camper klaar voor onze road trip langs de oostkust terug naar Sydney. Na een dag of 40 komen we net op tijd weer in Sydney aan om daar Oud & Nieuw 2013 te vieren (met het vuurwerk op de beroemde brug!).

Van Sydney reizen we door naar New Zealand. Vanwege de tijd maken we alleen een rondje over het Zuidereiland, hiervoor huren we waarschijnlijk een auto. We beginnen hiervoor in Christchurch en we zullen eindigen in Wellington. Vanaf Wellington vliegen we door naar Santiago - Chili, alwaar ons 3e deel van de reis begint.

Zuid Amerika

Na aankomst in Santiago is het nog onduidelijk wat we gaan doen.
...
Als afsluiting doen we nog de bekende Inca trail van La Paz naar Lima. In Lima besluiten we onze reis en vliegen we weer terug naar Amsterdam - Nederland.

Martina & Bas

• 11 Juli 2012 - 13:56

Martina:

Inmiddels is de reis al iets aangepast. We vliegen van Wellington namelijk eerst naar Fiji om 3 dagen bij te komen onder een palmboom met een cocktail. Daarna vliegen we niet naar Santiago in Chili, maar naar Sao Paolo in Brazilie waar we op 24 januari aankomen. We hebben dan tot 5 maart de tijd om in La Paz - Bolivia te komen alwaar onze laatste trip van 3 weken begint naar Lima, via de Machu Picchu in Cusco (Peru)

• 11 Juli 2012 - 17:07

Renée:

Leuk! We gaan jullie volgen! Liefs

• 11 Juli 2012 - 21:07

Jacquelien:

Wij gaan je zekerrrr volgen!
    Haha, in januari zitten wij ook in new zealand!! gezellig

• 12 Juli 2012 - 05:11

Miriam:

Haha... 4 weken Namibië/Botswana was voor ons te kort... Doen jullie in één paar dagen extra een land of 7 extra. :) Het is er fantstisch! Én leuk om te beseffen dat jullie straks op dezelfde paadjes bij de Vic falls lopen. Kunnen we aan de hand van de foto's zien wat het verschil in hoeveel heid water is in deze maanden.
    Nu vooral even genieten van de voorpret!

• 16 Juli 2012 - 08:25

Puck:

Ohhh jongens dit gaat zo'n mooie reis worden:-)
    Ik ga wel mijn maatje missen voor de wijntjes en vlammetjes, maar de koelkast/vriezer is geduldig:-)
    Wanneer is de planning dat jullie weer terug zijn (ongeveer)?
    Kus Puck